Prince of Persia Warrior Within
Artic 2005.11.28. 17:30
A PoPWW a kedvenc TPS-em ezért kötelezőnek találtam, hogy írjak róla egy cikket. Az elődjét a Sands of Time-ot sok helyen 2003 TPS-nek választottak, Lássuk hát mit kínál a folytatás!
A grafika lenyűgöző volt mindvégig, nagyon változatos az két idő sík változása miatt, az átvezetőkre sem lehetet nagyon panasz. Az új mozgások briliánsok és élethűek, a effecteket maximumra téve valami gyönörü. Ez már amúgy nem ilyen mese szerü, hanem darkoss, nyomasztó. Nekem leginkább a víz effektek tetszettek, igaz itt nem Pixel-shader effektel oldoták ezt meg. Viszont néhány ruha eléggé furcsán néz ki, megy a motorral készült animációkban kicsit idiótán néz ki a Herceg feje, de amúgy semmi más gond nincs a grafikával. Történet: A történet sokkal darkosabb az elődeknél, bár egy kicsit hiányoztak a mesés elemek, de se baj. Hatalmas fordulatok vannak benne, ráadásul 2 befejezést tettek bele, és a karakterek is nagyon változatosak. Tömören annyi a történet, hogy egy öreg, vak ember megjósolta a hercegnek, hogy a amiért a herceg felnyitotta a homokórát, és megváltoztatta az idő normális folyását, Dahaka, a megőlhetetlen bestia, az idővonalának a védelmezője meg főgja őt gyilkolni. A herceg ezért elindul az idők szigetére, hogy megakadályozza, hogy elkészüljön a homokóra, és ha nincs homokóra, nem tudja feltőrni, és így Dahaka is nyugton hagyja. Harcrendszer: A reklámozot Frre-From-Fighting elnevezésü harcrendszer megtette a maga hatását. 30 különböző combo, 50 specciális támadás, a terep maximális kihasználása, mi kell még? Ráadásul vagy 50 féle fegyver, mindágyik máshogy néz ki, és más tulajdonsággokkal rendelkeznek. Ráadásul itt már nem csak két lábon járó ellenfeleket találunk, hanem olyat is, aki négykézláb megy, és így eléggé más a harcit taktikája. 13 fajta ellenfél van (főellenségek nélkül) mindössze, de kárpotól mindenért a köztük eltérő harci taktika, mozgások, méretek. Ráadásul azért nem egyenkét jönnek hozzánk, hanem ha megteheték, az összes (ami általában 4-5) ránk vetik magunk. Logika-ügyesség: A francia cég megmaradt a nyerő pályatervezésnél, így ezen a részen sem csalódtam. 2 új terep tárgy, és rengeteg új csapda kapott helyet. A két tereptárgyból az egyik a falonlógó címer zászlók, amelybe kardunkat meresztve lassaban esünk le a mélységbe. A másik egy falon logó kötél, amelyre falun futás közben belé kapaszkodhatunk, és így a falon a falonfutást újra kezdhetjük, és jóval messzebere eltudunk jutni. Nagy részt megmaradtak a régik is, de van olyan, ami ebbe nincs (pl.: a normál kötél). Itt viszont már kötelező az ídővel "játszadozni", mer pl.: egy ajtó túl messze van és mire oda érünk, már becsukódik. Ide tartozik még a játék legjelentősebb részei, mégpedig mikor a vad, megálithatattlan Dahaka elől kell menekülnünk. Ez a játék egyik legnehezebb részei, jó párszór ott is lehet hagyni fogunkat. Zene. Na itt is rengetegen féltek, mert a trailerekből szinte nem is lehetet mest hallani csak METAL zenét. Szerencsére nem vált valóra, igaz vannak benne ilyen zenék, de szerencsére nem hagyták ki a jó perzsás zenéket, viszont ezek is kicsit nyomasztobbak, mint az elöző részben. De szerencsére a METAL zenéből kettőt egy híres együtes játsza, mégpedig a GODSMACK. Két száma csendűl fel, egyik az "I stand alone". Ez akkor csendül fel amikor Dahaka üldözőbe vesz. Másik a "Straigth of line" ami a creditsben csendül fel. Szinkron: A beszédek hangneme remekül el lett találva, ráadásul egyik főszereplő, Kaileena hangját Monica Bellucci (a MATRIX 2-3 részében is játszot) adta. Effect: A kard hangokat valódi kardokkal csinálták meg, sőt, majdnem mindenét, tehát nem nagyon van rá panasz. végül is szerintem túlszárnyalta a Sands of Time-t pedig ez nem volt könnyü dolog. Nekem Kedvenc játékommá vált ez a játék, és aki nem írtózik a műfajtól, most nyomban vesse rá magát.
Pozitívumok:-Profi harcrendszer - Kétféle befejezés - jó hanghatások
Negatívumok:- Néhány helyen rossz kamera kezelés
Összesen: 10/9,5
Képek:
|